Forandringsledelse

/Forandringsledelse

For at optimere værdien af dit firma er du nød til at ændre på et par ting – forandringsledelse hjælper dig.

Forandringsledelse – en gylden mulighed i mobilbranchen

Gylden mulighed i den danske mobilbranche for forandringsledelse Den verserende priskrig på markedet for mobilabonnementer til smartphones har sikkert skabt en god del debat på de forskellige direktionsgange omkring den korrekte måde at forholde sig på. Vi ser i denne artikkel på om strategisk forandringsledelse kan være en løsning.   Når man ser ud i landskabet, så ser det ud til at de fleste er kommet frem til at de bare skal gøre det samme, så går det nok. I hvertfald har nu samtlige teleselskaber det samme tilbud på banen, nogle har 1 krone mere eller minder i prisen, men i bund og grund er det det samme tilbud. Som vi skrev om i den tidligere om strategisk forandringsledelse så fokusere vi på telebranchen i denne analyse. Det bliver spændende at se om Onfone kan fortsætte den hurtige vækst de nød da der ikke var nogle konkurrenter i markedet for specialicerede produkter til smartphones. 20.000 kunder skiftede hver måned til dem. Da Telmore i sin tid blev solgt havde de 460.000 kunder, og hvis vi tager de ca 400.000 kunder som et benchmark for hvornår man ikke længere kan ignorere et selskab, så skulle det tager dem ca 20 måneder at nå dertil. De har ca 160.000 kunder i dag, dvs at med den nuværende hastighed vil det tage dem ca 1 år at opnå kritisk masse. Det spændende er at se om deres pengekasse rækker til endnu et år med underskud og massive marketingomkostninger. […]

By | marts 15th, 2012|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til Forandringsledelse – en gylden mulighed i mobilbranchen

Forandringsledelse

Forandringsledelse – Mobilbranchen i Danmark er igen under pres De 4 store spillere på det danske markede for mobiltelefoni er igen vågnet op til et mærkeligt scenarie. De 4 er de eneste der rent faktisk har et landsdækkende mobilnet der også kan servicere datatraffik, og alligevel er det ikke dem der løber med overskrifterne i denne tid. Læs om strategisk forandringsledelse kan være en mulig strategi for disse virksomheder i forandring. Vi har sat os for at undersøge lidt nærmere hvordan man laver forandringsledelse i et marked hvor man på den ene side har nogle store spilllere der burde kunne dominere markedet, og så på nogle små nye spillere der i løbet af meget kort tid får skabt så meget røre at de ikke længere kan ignoreres. Denne artikkel er egentligt affødt af den massive mængde af reklamer der i øjeblikket er at finde for mobilabonnementer overalt i landet. Alle medier bliver taget i brug, men det er primært de store outdoor og tv kampagner der har fået tankerne igang. […]

By | marts 13th, 2012|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til Forandringsledelse

5 grunde til at Forandringsledelse er forandret

5 grunde til at Forandringsledelse er forandret   Der findes stadig virksomheder der ikke helt kan give slip på ideen om at deres verden er under hastig forandring, og at forandringsledelse består i at gøre det samme som sidste år. Denne forventning om at verden udvikler sig lineært har typisk en dårlig indflydelse på at geare deres forandringsledelses projekter til realiteterne. På den anden side er der typisk store virksomheder der siden change management blev introduceret for 30 år siden har gennemført 100-vis af change management eller forandringsledelses projekter. Disse virksomheder har gjort sig de typiske erfaringer at kun mellem 20- og 40% af projekterne rent faktisk giver det resultat de skulle. Der er altså en fejl rate på forandringsledelses projekter på mellem 60- og 80%. […]

By | juli 13th, 2011|Change Management, Forandringsledelse, Strategi|Kommentarer lukket til 5 grunde til at Forandringsledelse er forandret

Successfuld implementering af en ny change management model

Successfuld implementering af en ny change management og forandringsledelse model Hvis du vil have succes som konsulent, så skal du starte med at lave en model – forandringsledelse er et godt sted at starte.Strategisk Forandringsledelse er kun et af områderne hvor dette kan bruges. Konsulenter elsker modeller, og hver nye model du opfinder er en chance for at vise at du har lavet en ny teori, og at denne nye teori er så meget bedre end den gamle. Fra et konsulent synspunkt, så kan den bedste model betyder forskellen mellem at bliver ringet op, og selv skulle gøre det. […]

By | juli 11th, 2011|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til Successfuld implementering af en ny change management model

Fire bedste løsninger til Change Management og Forandringsledelse

Fire bedste løsninger til Change Management og Forandringsledelse Hvorfor er forandringsledelse og change management så svært? Har du nogensinde prøvet at ændret nogle gamle indgroede vaner i dig selv? Har du nogensinde prøvet at få andre til at ændre deres måde at gøre tingene på. Det er ikke let. Ikke nødvendigvis fordi folk bevidst er modsatte eller på tværs, men fordi vores hjerne ikke kan arbejde så hurtigt med nye ting. […]

By | juli 8th, 2011|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til Fire bedste løsninger til Change Management og Forandringsledelse

8 tips til bedre forandringsledelse

8 tips til bedre forandringsledelse Vi har prøvet at samle de 8 bedste tips til bedre forandringsledelse. De 8 tips er lette at gå i gang med og vil hjælpe med at sikre en bedre forandringsledelses proces. Du skal ikke se det som en lederuddannelse i forandringsledelse eller change management, men som en personlig udvikling der kan give dig rigtigt lederskab. […]

By | april 13th, 2011|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til 8 tips til bedre forandringsledelse

Forandringsledelse – en gylden mulighed i mobilbranchen

Gylden mulighed i den danske mobilbranche for forandringsledelse Den verserende priskrig på markedet for mobilabonnementer til smartphones har sikkert skabt en god del debat på de forskellige direktionsgange omkring den korrekte måde at forholde sig på. Vi ser i denne artikkel på om strategisk forandringsledelse kan være en løsning.   Når man ser ud i landskabet, så ser det ud til at de fleste er kommet frem til at de bare skal gøre det samme, så går det nok. I hvertfald har nu samtlige teleselskaber det samme tilbud på banen, nogle har 1 krone mere eller minder i prisen, men i bund og grund er det det samme tilbud. Som vi skrev om i den tidligere om strategisk forandringsledelse så fokusere vi på telebranchen i denne analyse. Det bliver spændende at se om Onfone kan fortsætte den hurtige vækst de nød da der ikke var nogle konkurrenter i markedet for specialicerede produkter til smartphones. 20.000 kunder skiftede hver måned til dem. Da Telmore i sin tid blev solgt havde de 460.000 kunder, og hvis vi tager de ca 400.000 kunder som et benchmark for hvornår man ikke længere kan ignorere et selskab, så skulle det tager dem ca 20 måneder at nå dertil. De har ca 160.000 kunder i dag, dvs at med den nuværende hastighed vil det tage dem ca 1 år at opnå kritisk masse. Det spændende er at se om deres pengekasse rækker til endnu et år med underskud og massive marketingomkostninger. […]

By | april 8th, 2011|Change Management, Forandringsledelse|Kommentarer lukket til Forandringsledelse – en gylden mulighed i mobilbranchen

Strategisk Forandringsledelse

Forandringsledelse – Mobilbranchen i Danmark er igen under pres De 4 store spillere på det danske markede for mobiltelefoni er igen vågnet op til et mærkeligt scenarie. De 4 er de eneste der rent faktisk har et landsdækkende mobilnet der også kan servicere datatrafik, og alligevel er det ikke dem der løber med overskrifterne i denne tid. Læs om strategisk forandringsledelse kan være en mulig strategi for disse virksomheder i forandring. Vi har sat os for at undersøge lidt nærmere hvordan man laver forandringsledelse i et marked hvor man på den ene side har nogle store spillere der burde kunne dominere markedet, og så på nogle små nye spillere der i løbet af meget kort tid får skabt så meget røre at de ikke længere kan ignoreres. Denne artikel er egentligt affødt af den massive mængde af reklamer der i øjeblikket er at finde for mobilabonnementer overalt i landet. Alle medier bliver taget i brug, men det er primært de store outdoor og tv kampagner der har fået tankerne igang. […]

By | april 6th, 2011|Change Management, Forandringsledelse|2 Comments