Hjemmesider

/Hjemmesider

Søgemaskineoptimering og udviklingen i brancher beskrevet i litteraturen

Brancheevolution og søgemaskineoptimering i litteraturen Traditionelt set har man arbejdet med livscykluser for produkter – produkter udvikles modnes og forældes [Porter, 1980]. Samme cyklus kan ofte observeres i brancher [Porter, 1980]. I de fleste brancher vil der med mellemrum være en form for innovation, ændret demografi eller lignende, som påvirker udbud eller efterspørgsel. Innovationen kan [...]

By | december 5th, 2010|Hjemmesider, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskine strategi, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Søgemaskineoptimering og udviklingen i brancher beskrevet i litteraturen

Hvor er kunden i alt det her søgemaskineoptimering?

Der er kommet større fokus på kunden og på, hvordan man skaber værdi for denne. Som et resultat af det skift lægges store dele af værdiskabelsesprocessen ud til et netværk af produktions- og servicevirksomheder. Vi ser dermed en tendens til, at virksomheder kan kategoriseres i to typer; nemlig serviceintegratorer og niche-spillere. Serviceintegratorerne er ofte karakteriseret [...]

By | december 4th, 2010|Google, Hjemmesider, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering, Søgeordsoptimering|Kommentarer lukket til Hvor er kunden i alt det her søgemaskineoptimering?

Markedsføring online og Søgemaskineoptimering når man hellere vil bygge stort

Konglomeratbygning og kernekompetencetankegang ved søgemaskineoptimering. Skal man lave SEO in-house eller skal man få nogen til at hjælpe sig? Der er ingen tvivl om at mange gerne vil prøve selv, men de opdager hurtigt hvor tidskrævende det er. Paradokset mellem konglomeratbygning og kernekompetencetankegang skal forstås således, at virksomheder på den ene side bliver større og [...]

By | december 1st, 2010|Hjemmesider, Internet annoncering, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Markedsføring online og Søgemaskineoptimering når man hellere vil bygge stort

Internet markedsføring og Søgemaskineoptimering i Danmark

Profitorientering og immaterielle værdier som en driver for SEO strategien Paradokset mellem profitorientering (materielle værdier) og immaterielle værdier er opstået, fordi vi på den ene side efterstræber mere velstand (vi vil have det bedre end sidste generation) og på den anden side har så meget materiel velstand – i hvert fald i den vestlige verden [...]

By | november 30th, 2010|Hjemmesider, Internet annoncering, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskine strategi, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Internet markedsføring og Søgemaskineoptimering i Danmark

Internet reklamer og Søgemaskineoptimering

Globalisering og lokalt fokus for din reklame kampagne og søgemaskineoptimering Paradokset mellem globalisering og ”lokalisering” bliver ofte sammenfattet til ”think global – act local”. Vi skal kunne forstå, hvad der sker globalt men huske, at vi lever lokalt. Globaliseringen påvirker virksomhedernes mentale modeller og verdensopfattelse. I takt med at tidligere stabile geografiske grænser nedbrydes gennem [...]

By | november 29th, 2010|Hjemmesider, Internet annoncering, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Internet reklamer og Søgemaskineoptimering

Reklamer på nettet og Søgemaskineoptimering – en divergerende ide?

Søgemaskineoptimering og divergens Tidligere behandlede vi begrebet søgemaskineoptimering og arbejdede med en operationalisering af begrebet. Vi definerede søgemaskineoptimering som et udtryk for, at brancher nærmer sig hinanden; initieret af en eller flere virksomheder, som søger konkurrencemæssige fordele. FinTech og crowdfunding kan se let ud, men faktum er at det tager meget lang tid at gøre [...]

By | november 27th, 2010|Hjemmesider, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskine strategi, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Reklamer på nettet og Søgemaskineoptimering – en divergerende ide?

Få en hjemmeside og Søgemaskineoptimering så er lykken gjort…

Søgemaskineoptimering i relation til samfundsudviklingen. Er det lykken at have en hjemmeside? Er det instant wealth og økonomisk frihed? Nej, det er stadig hårdt arbejde, især hvis man prøver at leve af det. Internet markedsføring og Søgemaskineoptimering De foregående artikler bidrog til forståelsen og operationaliseringen af søgemaskineoptimeringbegrebet gennem opbygningen af en terminologi og en eksplicitering [...]

By | november 25th, 2010|Hjemmesider, Marketing, SEO, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering, Søgeordsoptimering|Kommentarer lukket til Få en hjemmeside og Søgemaskineoptimering så er lykken gjort…

Søgeordsoptimering og Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimeringens dimensioner Tidligere diskuterede vi nogle forskellige dimensioner, som søgemaskineoptimering kan ske på. Dimensionerne er de afgrænsninger, som er med til at definere branchen. Det vil sige, de er subjektive fortolkninger af, hvordan ens konkurrencefelt ser ud. Derfor vil vi ikke kunne kortlægge alle dimensioner, hvorpå søgemaskineoptimering sker, og det er heller ikke hensigten med [...]

By | november 22nd, 2010|Hjemmesider, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskine strategi, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Søgeordsoptimering og Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering, horisontal og vertikal integration, samt diversifikation

Fik lige en kort ide til en artikkel. Den bliver nok ikke lang. Søgemaskineoptimering, horisontal og vertikal integration, samt diversifikation Søgemaskineoptimering er relateret til horisontal og vertikal integration, hvor horisontal integration er sammenlægning af virksomheder på samme niveau i værdikæden, og vertikal integration enten er forlæns eller baglæns sammenlægning i værdikæden – traditionelt set. I [...]

By | november 21st, 2010|Hjemmesider, Internet annoncering, Marketing, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Søgemaskineoptimering, horisontal og vertikal integration, samt diversifikation

Udfaldet af søgemaskineoptimering

Udfaldet af søgemaskineoptimering forbliver lidt af en gåde, da selve logaritmen bag søgemaskinerne er strengt hemmelige. Den eneste man er helt sikker på er at der er ret mange matematikkere ansat i fx Google til at lave den bedste søge algoritme - og tildels at vanskeliggøre at lave dårlig søgemaskineoptimering. Udfaldet af søgemaskineoptimering kan være, [...]

By | november 19th, 2010|Hjemmesider, Marketing, SEO, Sociale Medier, Søgemaskineoptimering|Kommentarer lukket til Udfaldet af søgemaskineoptimering