konvergens

/konvergens

Ehandel, kundeloyalitet og konkurrencemæssige fordele

Hvis man bruger de generiske termer fra konkurrencestrategier, så er ehandel et værktøj, der kan give virksomheder konkurrencemæssige fordele gennem omkostningseffektivitet og differentiering af serviceudbudet. I modsætning til Porters [1985] originale definition af generiske strategier, så bør disse to aspekter ikke ses som gensidigt udelukkende eller som uafhængige af hinanden. En virksomhed opnår omkostningseffektivitet ved [...]

By | oktober 1st, 2010|ehandel, konvergens, kundeloyalitet, nethandel, Salg, Teori om ehandel|Kommentarer lukket til Ehandel, kundeloyalitet og konkurrencemæssige fordele

Grundlaget for netværksøkonomi for ehandel, nethandel og kundeloyalitet

Virksomhedens rolle bliver ændret i en netværks økonomi. Store virksomheder har muligheden for at blive mindre ved at øge outsourcing af aktiviteter og fokusere på kernekompetencer, og små virksomheder får muligheden for at blive større ved at etabelere store online ”communities” af samarbejdspartnere. Virksomheder, som vi kender dem i dag, vil ikke ophører med at [...]

By | september 13th, 2010|ehandel, konvergens, kundeloyalitet, Netværksteori, Salg|Kommentarer lukket til Grundlaget for netværksøkonomi for ehandel, nethandel og kundeloyalitet

Virksomheder i nethander som en samling af viden

Tanken bag kernekompetencer og konkurrencen gennem kapabiliteter passer godt ind i betragtningen om, at strategisk aktiver i større grad er blevet immaterielle. Service og viden er blevet lige så vigtigte som maskiner og bygninger. Quinn [1992] siger ligefrem ”… far from being inferior economic outputs, services are actually directly interchangeable with manufactures in a wide [...]

By | september 10th, 2010|e-handel, ehandel, Konkurrencestrategi, konvergens, kundeloyalitet, Loyalitet, nethandel, Salg, Teori om e-handel, Teori om ehandel|Kommentarer lukket til Virksomheder i nethander som en samling af viden

Strategi for ehandel i turbulente omgivelser

Ifølge Tapscott [1997] vil den udviklede verden ændre sig fra at være en industriel økonomi baseret på stål, biler og jernbaner til en ny økonomi baseret på silicium, computere og netværk. Christopher og Meyer [1997] mener, at ændringer i virksomhederne skyldes 3 store kræfter: Den usete hastighed hvormed omgivelserne ændre sig, den større udbredelse af [...]

By | september 9th, 2010|e-handel, ehandel, Konkurrencestrategi, konvergens, kundeloyalitet, Kundetilfredshed, Loyalitet, nethandel, Salg, Teori om e-handel, Teori om ehandel|Kommentarer lukket til Strategi for ehandel i turbulente omgivelser