Marketing strategi

/Marketing strategi

Ehandel, nethandel og kundeloyalitet – en konklussion

Ehandel bliver ofte beskrevet som en mulighed for at opbygge varige konkurrencemæssige fordele, men hvordan påvirker ehandel egentligt virksomheder? Dette er udgangspunktet for denne afhandling. Afhandlingen analyserer problemet fra en teoretisk og praktisk synsvinkel. B2B nethandel bringes frem i analysen, fordi de repræsenterer ehandel taget til det yderste. De er derfor velegnet til at beskrive [...]

By | oktober 15th, 2010|ehandel, kundeloyalitet, Kundetilfredshed, Loyalitet, Marketing strategi, nethandel, Salg|Kommentarer lukket til Ehandel, nethandel og kundeloyalitet – en konklussion

Behovet for fleksibilitet og leverage i kundeloyalitet og ehandel

Fremtiden og forudsigelser af denne har altid været præget af usikkerhed. Courtney, Kirkland og Viguerie [1997] har defineret 4 niveauer af usikkerhed i forbindelse med fremtiden. På det første niveau er fremtiden klar nok til, at man kan anvende et traditionelt strategi syn. Andet niveau indeholder alternative fremtider, der kan behandles ved hjælp af spilteori. [...]

By | september 10th, 2010|e-handel, ehandel, Konkurrencestrategi, kundeloyalitet, Kundetilfredshed, Loyalitet, Marketing strategi, nethandel, Salg, Teori om ehandel|Kommentarer lukket til Behovet for fleksibilitet og leverage i kundeloyalitet og ehandel

Analyse af fremtiden for ehandel og kundeloyalitet

Fremtiden bliver ofte fastlagt på baggrund af det, der manifesterer sig i nutiden. (McMaster [1996]) ”the future is thus a state of the affairs that was created in the past, and the future is also being created from actions and decisions being taken now in the present, and it will be created by actions and [...]

By | september 10th, 2010|e-handel, ehandel, kundeloyalitet, Marketing strategi, nethandel, Salg|Kommentarer lukket til Analyse af fremtiden for ehandel og kundeloyalitet