Loyalitet og lønsomhed er to vigtige parametre når man skal optimere en kundes livstidsværdi, og return on marketing investment. Vi ser også på dansk analyse.

Vi vil beskæftige os med disse to emner i første omgang – vi har et interessant projekt i gang omkring e-markedspladser som vi også vil give til jer.

  1. Kundeloyalitet og konkurrencekraft
  2. Kundeloyalitet og kundelønsomhed
  3. Dansk analyse

Hvad indeholder kundeloyalitet?

  • Kundeadfærd
  • Kundeholdninger
  • Kundeandel
  • Genkøb
  • Referencer

Hvad indeholder kundelønsomhed?

  • Hvad er en kunde?
  • Bruttodækningsbidrag
  • Nettodækningsbidrag
  • Kunderslivstidsværdi (LTV)
  • Return on marketing investment (ROMI)

Der er en vis enighed om at LTV er den bedste målestok eller nøgletal for at sikre en optimal segmentering, ressourceallokering, og den rigtige markedsføring.