Projektet er ved at slutte. Der er en dag tilbage, og enten har du sikret dig penge nok, eller du kan godt se at det ikke kommer til at gå. I begge tilfælde er det nu du skal gøre dig klar til næste fase i projektet.
Hvis vi tager scenariet med en u succesfuld kampagne, så kan du overveje om du skal prøve igen med et forbedret produkt, en anden marketing strategi eller et nyt prispunkt. Uanset hvad, så skal du lave en lille smule før du lukker og henter en gravøl. Der er næste med sikkerhed nogle der har støttet dig, og de fortjener en tak fra dig. Brug update systemet til at sende en tak, og i samme omgang brug tiden til at indsamle deres emails. Du kan bruge denne email liste til at Kickstarte din kampagne næste gang du er klar.
Når du har sendt din email ud med et link til din email indsamling. Så er det også nu du skal opdatere din beskrivelse på Kickstarter. Når først nedtællingen når nul, så bliver teksten låst, og der er ikke længere muligt at ændre i projektet. Der er derfor 2 ting du skal tilføje til begyndelsen af projektet.
Du skal linke til din egen hjemmeside, og du skal gøre det nemt at blive tilføjet til din emailliste.
Hvis dit projekt sikrede sig funding, så er du et helt andet sted, men du skal stadig lave noget. Du skal opdatere teksten i projektet, så der kommer et tydeligt link til din hjemmeside, og en helt klar beskrivelse af hvordan andre besøgende kan komme til at købe dit produkt. Det var den nemme opgave, nu skal du til at levere alt det du har lovet til dine backere.
Hvis du allerede nu kender din tidsplan, så vil det også være et godt tidspunkt at tilføje det til toppen af din beskrivelse. Så kan både eksisterende kunder og nye kunder se hvad for en tidshorisont de kan forvente. En besøgende på din nu lukkede kickstarter projektside er en potentiel kunde, så målet er at få dem til at klikke videre til din egen siden inden de klikker ”Back”.
Det er klart nemmest at gøre alt dette i de sidste timer af din kampagne, men skulle det glippe, så har Kickstarter support mulighed for at tilføje noget information efterfølgende. Det er bare lettere at gøre det selv, og det tager meget mindre tid!
Nu er dit projekt blevet fundet, og du har penge på dit firmas bankkonto. Det nemmeste er at oprette et firma, og så skyde pengene ind i det. Du kommer højest sandsynligt til at bruge dem alle samme på at lave projektet, og så er det rart at kunne modregne moms mm igennem firmaet.
Hele det regnskabs- og juridiske spil omkring det at starte firma vil jeg lade andre om. De fleste væksthuse i regionerne, kan svarer på alle spørgsmål omkring dette.