Skal jeg annoncere for min kampagne?

Du skal have trafik til din kampagne eller kommer der ikke nogen backere. Så enkelt kan det siges. Når du bruger Indiegogo og Kickstarter, så går en del af dit fee til platformen for at de stiller trafik til rådighed. De gør meget for at deres projekter bliver til nyheder på internettet, især Kickstarter har en stor interesse i at netop dit projekt bliver en succes, da de kun får penge hvis det bliver funded.

PPC eller annoncering for at tiltrække kliks kan enten købes på Google, Bing eller Facebook. Det er lidt svært, at vide om det virker, da det er svært at tracke trafik og konverterings rater. Jeg er ret sikker på at hvis vi spørger projekter der er blevet funded, så mener de at det har virket, og hvis det ikke er blevet funded, så syntes de ikke det har virket.

Jeg tror personligt ikke det kan betale sig, simpelthen fordi hele formålet er at skaffe penge til projektet, og en alt for stor markedsføringsomkostning kan ødelægge projektet. Jeg tror det er bedre at bruge tiden på at ramme de rigtige personer direkte.

En særlig note vedr. Facebook. Med de seneste udviklinger, hvor man ligesom bliver i Facebook miljøet, og i deres browser, så er det blevet svært at lokke folk væk fra Facebook og over på en normal hjemmeside. Derfor kan det være praktisk at bruge Facebook annoncering til at booste antallet af ”Likes”, og derigennem kunne påvirke personerne på den lange bane.

Den ultimative guide til crowd funding på dansk  Skal jeg annoncere for min kampagne? Ultimative guide crowdfuing feature 1024x392
Den ultimative guide til crowd funding på dansk